Vés al contingut

Vela: XV Regata SURNE - 55è Trofeu Eskarra

07 juny 2019
XV Surne Regata Eskarra

Aquest dissabte 8 de juny, des de les 13 hores, la Regata SURNE - Trofeu Eskarra assenyala l’arrencada de les cites punteres a l’Abra.

Hi prendran part prop de 40 vaixells en una prova històrica que data de 1964. Les aigües biscaïnes de l’Abra acullen des d’aquest acabat d’encetar mes de juny i fins a final de setembre la majoria de les regates més destacades del calendari del Real Club Marítimo del Abra - Real Sporting Club. Una d’elles és la XV Regata SURNE - 55è Trofeu Eskarra, una cita per a creuers i vaixells de la classe J80, que avisa aquest dissabte que les competicions punteres de la vela (amb Mundial J80 a Getxo inclòs) s’apropen a l’Abra. Va ser l’any 1964 quan es va celebrar la primera edició d’aquest històric Trofeu Eskarra, una prova amb molta solera i història de la vela basca. Aquest dissabte es compleixen ja 55 anys d’aquell enyorat inici. Seran al voltant de 40 embarcacions de les classes creuer i monotip J80 ¬–amb sortida programada pel comitè de regates a les 13 hores– les que navegaran per buscar la victòria en una regata amb molt predicament entre les tripulacions, que la consideren una de les més especials de l’extens calendari del Club de Las Arenas.

Per això mateix, els regatistes aspiren a inscriure el nom del seu vaixell en el trofeu que aixecarà el guanyador absolut d’un Trofeu Eskarra que va néixer per una bonica iniciativa de qui va ser president del Real Club Marítimo del Abra - Real Sporting Club, el senyor Ramón Zubiria, com a homenatge a José Luis Azqueta i al seu veler Eskarra. Desenes d’unitats de la flota del Cantàbric es deixaran notar en aquesta XV Regata SURNE - 55è Trofeu Eskarra, consolidada com una de les proves més esperades i que va canviar la seva denominació fa quinze anys per motius de patrocini.

Fa un any van vèncer l’Akelarre de Mauricio Guibert en la classe A, el Hang Loose d’Íñigo Axpe en la B, el Lasai de Gonzalo Arnal en la C i el Bacilón de José Miguel Franco en la classe D. Entre els monotips J 80 es va imposar el Biobizz de José Azqueta.

Noticias relacionadas

16 juny 2026
L’any 2026 porta noves mesures per als treballadors autònoms a Espanya, que se sumen a un context en què el col·lectiu continua creixent.
5 juny 2026
El sistema de la Seguretat Social a Espanya s’actualitza el 2026 amb noves mesures que afecten directament milions de ciutadans (durant el 2026 es jubilaran unes 650.000 persones).
30 abril 2026
El primer trimestre del 2026 ha estat marcat per una dualitat clara: una primera meitat amb un to positiu, amb un mercat que va mantenir l’apetit mostrat el 2025, seguit d’