Vés al contingut

La Regata SURNE-Trofeu Eskarra torna a les aigües de l’Abra

03 juny 2021
La Regata SURNE-Trofeu Eskarra torna a les aigües de l’Abra

Aquest dissabte, 5 de juny, prop de 40 vaixells participen en aquesta competició històrica, que es va crear el 1964.

Després de no haver-se pogut disputar fa un any a causa de la pandèmia, torna a les aigües biscaïnes de l’Abra, des de les 13 h, una de les clàssiques: la XVI Regata SURNE-56è Trofeu Eskarra, que, a més, serà Campionat d’Euskadi en la classe J80. Des d’aquest mes de juny fins a finals del mes de setembre tenen lloc la majoria de les regates més destacades del calendari del Reial Club Marítim de l’Abra-Reial Sporting Club, que ja va organitzar fa uns dies la II International Women’s Sailing Cup. Una de les cites més rellevants per creuers i vaixells de la classe J80 arriba aquest cap de setmana del 5 i 6 de juny i adverteix que les competicions capdavanteres de la vela (amb la Copa Espanya J80 inclosa) s’aproximen a l’Abra.

Va ser l’any 1964 quan va tenir lloc la primera edició d’aquest històric Trofeu Eskarra, una prova amb tradició i història de la vela basca. Aquest dissabte es compleixen ja 57 anys d’aquell enyorat inici (56 edicions després d’haver-se suspès la de 2020). Seran prop de 40 embarcacions de les classes creuer i monotips J80 –amb sortida programada pel comitè de regates a les 13 h– les que navegaran per perseguir el triomf en una regata amb molta tirada entre les tripulacions, que la consideren una de les més especials de l’ampli calendari del Club de Las Arenas.

Per això mateix, els regatistes aspiren a inscriure el nom del seu vaixell en el trofeu que aixecarà el guanyador absolut d’un Trofeu Eskarra que va sorgir en la dècada dels 60 del segle passat gràcies a una bonica iniciativa de qui va ser president del Reial Club Marítim de l’Abra-Reial Sporting Club, Ramón Zubiria, com a homenatge a José Luis Azqueta i el seu veler Eskarra. Desenes d’unitats de la flota del Cantàbric es deixaran notar en aquesta XVI Regata SURNE-56è Trofeu Eskarra, consolidada com una de les competicions més esperades, que va canviar la denominació fa disset anys per motius de patrocini. A més, a aquesta clàssica competició s’hi afegeix el Campionat d’Euskadi de la puixant classe J80. En la llista d’inscrits d’aquests monotips hi ha el Biobizz, Mandovi, Fhimasa, Vissi, Dorsia Covirán Sailing Team, Decoexsa, Marina Rubicón, Dr. Chacartegui, Enbata 80, Zeoestrés, NJ, Freus, Wilco, Hib-Brut, Katxoka, Etnia Barcelona, Jet Set i Pilgrim.

La prova està organitzada pel Reial Club Marítim de l’Abra-Reial Sporting Club per delegació de la Federació Basca de Vela, amb el patrocini de SURNE i la col·laboració de l’Ajuntament de Getxo, la Diputació Foral de Biscaia, les federacions basca i biscaïna de vela i l’Associació de Propietaris de J80 d’Espanya.

Noticias relacionadas

16 juny 2026
L’any 2026 porta noves mesures per als treballadors autònoms a Espanya, que se sumen a un context en què el col·lectiu continua creixent.
5 juny 2026
El sistema de la Seguretat Social a Espanya s’actualitza el 2026 amb noves mesures que afecten directament milions de ciutadans (durant el 2026 es jubilaran unes 650.000 persones).
30 abril 2026
El primer trimestre del 2026 ha estat marcat per una dualitat clara: una primera meitat amb un to positiu, amb un mercat que va mantenir l’apetit mostrat el 2025, seguit d’