Imagen de cabecera noticias

Walk On Project elimina els ànecs de plàstic de L’estropatada de Bilbao

12 juny 2019
Walk On Project elimina els ànecs de plàstic

La Fundació WOP substitueix els ànecs en la cursa a la ria de Bilbao per “WOPatos” sostenibles i biodegradables.

La cursa començarà a les 13.00 h el 16 de juny des del pont Euskalduna

Enguany no hi haurà llançament d’ànecs de goma a la VII Estropatada. Aquests elements seran substituïts per “WOPatos” sostenibles i biodegradables. “Després d’un procés de reflexió i de treball que ha durat més d’un any, comuniquem que, en el marc del procés de compromís mediambiental en el qual hem anat fent passos de millora des de la primera edició, en aquesta edició fem un pas molt important eliminant immediatament i per sempre els ànecs de goma com a element de cursa de l’Estropatada”, ha explicat Mikel Renteria, director de WOP. Aquest impactant canvi té lloc des d’aquesta mateixa edició 2019, que se celebra a Bilbao el 16 de juny.

“Avui fem un pas molt important i natural en la nostra evolució, enfocat a la reducció completa en la nostra generació de plàstic per a la cursa. Fa temps que reflexionem sobre la manera d’eliminar el plàstic com a element de l’esdeveniment, i hem decidit implantar aquest canvi de manera immediata, tot i que inicialment estava planificat per al 2020. No fabricarem ni comprarem ni un ànec més. Es donarà sortida a l’estoc existent d’ànecs de la fundació fins a esgotar-ne les existències mitjançant diferents accions (bescanvi, venda amb compromís d’allargament del cicle de vida, utilització en esdeveniments de sensibilització i, finalment, reciclatge controlat per a les quantitats residuals finals)”, avança Renteria.

Hi haurà cursa i serà amb elements biodegradables que es continuaran anomenant WOPatos

Sense ànecs de plàstic a la cursa, què s’utilitzarà a l’Estropatada? L’organització revela que seran PINYES DE PI les que navegaran per la ria amb el xip-dorsal de localització i seguiment el 16 de juny. “L’esdeveniment es continuarà anomenant ESTROPATADA, perquè sempre se’n recordi l’origen i la història, i també el canvi que va viure el 2019 com una materialització de la nostra necessitat com a societat de trencar inèrcies per construir un món sostenible. D’alguna manera, és un exercici de refundació, ja que afecta el seu símbol més visible”, ha afirmat avui Mikel Renteria.

A més, WOP es compromet a no fabricar ni comprar ànecs de goma i, així mateix, a desfer-se de l’estoc actual en un procés que sumarà vectors de reutilització com joguines amb compromís de no rebuig amb utilització en accions de conscienciació mediambiental i, finalment, reciclatge per a l’estoc final. De cara al futur, l’organització ha anunciat avui que té previst llançar un projecte de recerca i sensibilització en què confia involucrar agències i agents mediambientals per fer de l’Estropatada del 2020 un esdeveniment de referència en excel·lència mediambiental.

“L’Estropatada s’ha convertit en un esdeveniment de referència a Bilbao, i fins i tot hem tingut un impacte important molt més enllà de les nostres fronteres. Es va convertir en l’esdeveniment a l’aire lliure més multitudinari de la història de la nostra ciutat i ha estat motiu d’orgull dels bilbaïns en una acció que per ella mateixa ha generat imatges impactants. Desenes de milers de persones han participat en les diferents edicions de l’Estropatada i en la festa en què es converteix, un esdeveniment que, a més, té un transfons social, que és el de la nostra lluita contra les malalties neurodegeneratives. Tot plegat fa que tinguem una responsabilitat important. Amb nosaltres mateixos i amb tota la societat.”

Finalment, l’organització ha recordat que el benefici de totes les activitats que porta a terme la Fundació WOP es dedica a la lluita contra les malalties neurodegeneratives mitjançant la sensibilització i la creació d’un caldo de cultiu favorable a la recerca i mitjançant el finançament de projectes internacionals de recerca amb els fons de la fundació.

L’Estropatada WOP 2019 compta amb el patrocini de BBK, El Correo, Martiko, Yimby, IVI Bilbao, López Landa, Metro Bilbao, Surne i Toyota Japancar. A més, hi col·laboren el Govern basc, la Diputació Foral de Biscaia, l’Ajuntament de Bilbao, El Corte Inglés, el Museu Marítim Ría de Bilbao, Eroski i Bilbobentura.

 

Noticias Relacionadas

27 juny 2019
La nova web de Surne aconsegueix el primer lloc en la XXVI edició del Rànquing de Presència Online.
12 juny 2019
30 vaixells van prendre part en una prova històrica que es va començar a celebrar el 1964.
7 juny 2019
Aquest dissabte 8 de juny, des de les 13 hores, la Regata SURNE - Trofeu Eskarra assenyala l’arrencada de les cites punteres a l’Abra.