Imagen de cabecera noticias

Soc autònom. Com em queda la taxa de descobertura l’any 2023?

19 juny 2023
Reforma cotización autónomo 5000 €

Soc autònom, cotitzo per la base mínima i els meus rendiments nets són de 5.000 euros mensuals. Com em queda la taxa de descobertura l’any 2023?

La implantació del nou model de cotització per a tots els autònoms que cotitzin per la base mínima i obtinguin uns rendiments nets de 5.000 euros mensuals comporta:

  • Augment del nivell de cotització. Cotitzarà un 43 % més que el 2022.
  • Cotització en relació amb els rendiments nets obtinguts. Cotitzarà per un 27 % dels rendiments nets.
  • Cotització en relació amb el Règim General de la Seguretat Social. El nivell de cotització és d’un 7,14 %, notablement per sota dels treballadors per compte d’altri (entorn d’un 37 %).  
  • Taxa de descobertura. La taxa de descobertura general es redueix en 8 punts percentuals (del 81 % al 73 %). La situació s’agreuja en determinades contingències.

En definitiva, malgrat augmentar el nivell de cotització, no ho fa prou per reduir l’alta taxa de descobertura (en cas de produir-se alguna de les contingències previstes, només comptaria amb una mica més de 3 euros de cada 10 euros de què disposa).  

cotizacio 5000

 

 

Noticias Relacionadas

20 octubre 2025
A 30 de juny de 2025, la Seguretat Social gestionava més d’1 milió de pensions d’incapacitat permanent, la qual cosa representa un increment significatiu respecte a les xifres del
29 setembre 2025
A partir del 2025, entra en vigor una nova figura dins el sistema de cotitzacions socials: la quota de solidaritat. S’aplicarà sobre els sous que superin la base màxima de…
10 setembre 2025
El Govern ha plantejat la reducció de la jornada laboral màxima de 40 a 37,5 hores setmanals, sense reducció salarial.