Vés al contingut

Autònom i rendiments nets de 3.000 €. Taxa de descobertura?

28 abril 2023
¿Tasa de descobertura de los autónomos?

Soc autònom, cotitzo per la base mínima i els meus rendiments nets són de 3.000 euros mensuals. Com em queda la taxa de descobertura l’any 2023?

La implantació del nou model de cotització per a tots els autònoms que cotitzin per la base mínima i obtinguin uns rendiments nets de 3.000 euros mensuals comporta:

  • Augment del nivell de cotització. Cotitzarà un 19 % més que el 2022.
  • Cotització en relació amb els rendiments nets obtinguts. Cotitzarà per un 38 % dels rendiments nets.
  • Cotització en relació amb el Règim General de la Seguretat Social. El nivell de cotització és d’un 11,67 %, notablement per sota dels treballadors per compte d’altri (entorn d’un 37 %).  
  • Taxa de descobertura. La taxa de descobertura general es redueix en 6 punts percentuals (del 68 % al 62 %). La situació s’agreuja en determinades contingències.

En definitiva, malgrat augmentar el nivell de cotització, no ho fa prou per reduir l’alta taxa de descobertura (en cas de produir-se alguna de les contingències previstes, només comptaria amb una mica més de 3 euros de cada 10 euros de què disposa).

cotizacio 3000

Noticias relacionadas

13 novembre 2025
A 30 de juny de 2025, la Seguretat Social manté en vigor més de 2,6 milions de pensions per viduïtat i orfandat.
31 octubre 2025
El tercer trimestre del 2025 ha estat marcat per la continuïtat del to constructiu en els mercats financers, a mesura que s’han anat assolint avenços en les negociacions…
20 octubre 2025
A 30 de juny de 2025, la Seguretat Social gestionava més d’1 milió de pensions d’incapacitat permanent, la qual cosa representa un increment significatiu respecte a les xifres del